Kampot i Kep són dos pobles del sud de Cambodja que comencen a estar molt de moda. De fet Kampot és gairebé com una mini-Phom Penh, podria de backpackers-pijos.

El primer, Kampot, (ក្រុងកំពត) és la capital de la província homònima i famós per les plantacions de pebre i els camps de sal. El segon, Kep, (កែប) és la capital de la província homònima i famós pels crancs.

que visitar Kampot i Kep Cambodja

Tothom a Phnom Penh t’ha dit que has d’anar a Kampot, veritat? Què l’indret és preciós, que podràs veure plantacions de pebre, que menjaràs llagosta, que el lloc és idílic, etc. Doncs en part t’han mentit i en part t’han contat la veritat. Vols saber quines de les afirmacions són les certes per no emportar-te cap sorpresa?

Per acabar de completar la informació, llegiex el nostre Itinerari per Cambodja.

Kampot, Cambodja

Kampot lluita per no ser un destí més backpacker-pijo. D’aquells on els europeus obren bars i hostels a l’estil eurpeus, amb preus més barats que a Europa però molt més cars que a Cambodja. On et prometen menjar local i festa, sobretot molta festa.

Al centre de Kampot destaquen els carrers amb cases d’arquitectura colonial d’estil casa-botiga però també hem d’afegir que aquests carrers s’han convertit en racons europeus a Àsia, una altra seu de Backpackerland.

Com passa a molts altres indrets del sud-est asiàtic, Kampot s’ha abocat al turisme i ha anat perdent l’essència local. Per trobar-la has de caminar una mica, més enllà de la famosa rotonda del durian.

que visitar a Kampot

Passada la rotonda, també trobareu allotjaments més econòmics i menjar a bon preu, per exemple l’entrepà costa 3.000 riels. La vida d’aquest costat de poble encara manté l’estil de Cambodja que tant ens agrada i que nosaltres mateixos estem matant.

El temple principal és el Pichey Udong, que si hi entreu els nens monjos estaran encantats de practicar anglès amb vosaltres.

Hauries de Saber:

Kampot, un altre indret Backpackerland.

La gràcia de visitar Kampot, si no ets dels que t’agrada consumir aquest tipus de turisme “backpacker”, és marxar del poble. Llogues una bici (1U$D) o una moto (5U$D) i recorres els voltants. Si tens moto pots anar fins al parc natural de Bokor però segons el que hem llegit l’única “gracia” es veure edificis abandonats.

El pebre de Cambodja

Nosaltres vam fer bici, així que vam anar cap a l’altre costat. Vam pedalar fins al Secret Lake, vam travessar el riu i vam continuar fins a La Plantation. Una plantació de pebre on fan una visita guiada gratuïta per apendre sobre aquest producte, el seu cultiu i el tractament posterior.

Què voleu que us digui, deu ser el fet de venir de família pagesa que m’agrada observar que es planta als altres països. T’has fixat que per Indonèsia es planten mandarines? Doncs bé, mai havia vist una plantació de pebre i em va semblar interessant aprendre’n. Això sí, si no s’havia de pagar! La meva religió m’impedeix pagar per beneiteries.

El pebre de Kampot és un dels més bons del món i temps enrera era exportat als restaurants dels grans chefs occidentals. Durant el periode dles Khmer Vermells, es van destruir les plantacions i avui en dia, a poc a poc, s’estan tornant a recuperar amb el segell de denominació d’origen i la més alta qualitat.

visitar plantacions de pebre gratis

Al tornar de la plantació vam parar a la cova Kbal. Aparentment l’entrada és gratuïta però hi ha un nen que impedeix entrar-hi perquè els estrangers hem de pagar 1 dòlar. En teoria es compra a una botiga del poble. Mitja volta, xaval!

Si feu aquesta ruta, agafeu aigua. Per menjar podeu fer-ho pel camí principal on vas travessant diferents poblats. A la parada que hi ha al costat de les vies del tren, just quan les travesses, venen una noodles molt bons per 1.000 riels. La veritat és que dels millors llocs que hem menjat a Cambodja.

Ja us hem dit que les fotografies dels nostres menjars no són les millors del món, però això és perquè no mengem en els llocs guiris. Aquesta foto és d’una parada del carrer, no sabem que vam menjar perquè no vam entendre que ens van explicar. Però estava molt bo!

Kep, Cambodja

La màgia de Kep és el seu mercat de cranc. Si hi vas al matí ben d’hora podràs veure el moment que les embarcacions arriben al mercat i venen la pesca a les senyores. Ja a aquella hora hi ha certs llocs per menjar, però encara no cranc.

el cranc de Kep

Caminant 1,5km, vorejant la costa, s’arriba a la platja i a l’estació d’autobús. Fins aquí arriba la nostra experiència a Kep perque, per motius personals, vam haver de tornar a Phom Penh.

Vam passejar una mica per la ciutat però no ens va semblar gran cosa, així que va ser un de les poques vegades que vam fer campament a la platja.

El que haviem llegit és que pots caminar pel parc natural, tot i que s’ha de pagar entrada, però ens vam quedar amb les ganes.

Hauries de saber per visitar Kampot i Kep a Cambodja

L’imperdible

Entrar i sortir de Kampot

• Autocar de Phom Penh a Kampot: 6U$D (tot i que nosaltres vam pagar 7.5U$D).
  • De Kampot a Kep: fent dit. L’autobús ens van dir a 3U$D.
  • De Kep a Phom Penh: autocar al matí 5U$D i a partir de les 13.00, 6U$D. Nosaltres vam pagar 5, a la tarda i sense haver de negociar.

Dormir a Kampot

• Habitació doble amb bany privat 6U$D.

Dormir a Kep

• No ho vam fer, però vam veure diversos llocs potencials on es podria acampar.

Menjar a Kampot i Kep

• Entre 3.000 i 4.000 riels.
  • A la ruta cap al Llac Secret, just quan travesses les vies del tren, venen unes bosses de noodles per 1.00p riels.

El que et fa estalviar diners

• Llogar bici: 1U$D. El terreny és dolent i si ha plogut, fangós per anar amb moto. És tot pla i fàcil per fer-ho amb bici.

No et desesperis per Cambodja, sembla un país només organitzat pels turistes que volen pagar per tot però a Fuet i Mate et presentem els nostres trucs per fer-ho 100% per lliure i l’itinerari que vam seguir, sense secrets.

Explica’ns que vas fer a Kampot o Kep i si vas aprofitar algun dia per anar a les illes del país.

Quin dubte tens? Deixa’ns un comentari i et contestarem tan ràpid com puguem.