• Categoria de l'entrada:Buenos Aires
  • Última modificació de l'entrada:octubre 20, 2020

El Museo Penitenciario Argentino “Antonio Ballvé” potser no és un museu que estigui en els plans de molts turistes però tenint en compte que és gratis (això vol dir banys gratis), que està a prop de la Pl.Dorrego i que potser és una manera diferent de deixar passar la broma d’aigua que cau sobre la ciutat just en aquell moment o visitar una de les cases més antigues de Buenos Aires.

Si més no, és una manera tan bona com una altra d’entretenir-se i aprendre.

Revisa la Ruta Completa per San Telmo, per completar el teu dia.

En situació

L’objectiu del museu és donar a conèixer la vida penitenciària de Buenos Aires. Començant per Antonio Ballvé, qui va incorporar canvis en la Penitenciaria Nacional als inicis del 1900, com l’eliminació del règim del silenci i el reglament de les qualificacions de conducta,els premis i les sancions als presoners.

L’edifici de l’actual museu, com molts edificis de la zona, té els seus orígens en la Companyia de Jesús. Al s.XVIII se’l coneixia com “La Residencia” i ara és un dels pocs exemples arquitectònics de 1700 que queden intactes. Mira, potser aquest és un altre motiu pel qual val la pena entrar al Museu, veure’n l’edifici i el pati interior.

Tot va començar el 1732 quan Ignacio Bustillo de Zeballos va venir d’Espanya amb el propòsit implorar la Divina Providencia i va prometre fundar una casa de la Companyia de Jesús al Alto de San Pedro (San Telmo) amb fins benèfics, religiosos i educatius.

Però al 1767, l’Ordre Jesuïta va ser expulsada del Río de la Plata per ordre del Rey Carlos III de Borbón i els edificis de l’ordre van passar a mans de la Junta de Temporalidades. Desprès va tenir diferents usos com: caserna, hospital, casa de dones abandonades, “Penitenciaria de la Residencia”, presó de dones, de “Deudores”, entre altres.  Fins el seu ús actual, el del Museo Penitenciario Antonia Ballvé i Museo Mercedes Sosa.

El Museo Penitenciario Argentino “Antonio Ballvé”

Al museu Penitenciario s’hi pot veure històries de presos i de les presons d’Argentina, com era i és la vida a les presons i fins i tot la rèplica d’una cel·la de la primera presó de la ciutat, la del Cabildo.

Hauries de saber

Museo Penitenciario Antonio Ballvé_Humberto Primero, 378; obert de dijous a diumenge de 14h-18h. Entrada gratuïta. Visita 1h.

Aquest article té 2 comentaris

  1. Jordi

    Hola,
    quina altra opció hi ha per passar un dia de pluja i que no sigui anar a un museu?

    1. fuetimate

      Per exemple, pots anar al teatre, tant els que hi ha per Corrientes com els més bohemis de barris com per exemple Almagro o Boedo.
      També pots aprofitar per fer visites guiades d’edificis.
      Pot anar al cine del INCAA i veure pel·lícules nacionals.
      Una altra opció diferent és descobrir algun dels Bares Notables de Buenos Aires o alguns dels que no ho son però que no per això son menys interessants.

Deixa un comentari