• Post category:Malàisia
  • Post last modified:setembre 11, 2020

Georgetown és un dels punts més turístics de Malàisia, tothom hi ha d’anar i a tothom li encanta. La veritat és que la ciutat té el seu què, a l’estil Penelles, però ens vam quedar amb les ganes de visitar una mica més de l’illa i això que pel nostre pressupost ens ho podiem permetre, però la pluja ens va fer canviar el nostre itinerari.

Georgetown és la ciutat més famosa de l’estat de Penang. La ciutat es troba a l’illa de Penang i és un dels plats forts del país juntament amb Malacca.

Ruta gastrònimica per Georgetown

La ciutat en si és el paradís dels backpackers, amb cerveses, menjar local i occidental, curiosament tot a preus raonables. Si hem de resumir Georgetown, ho farem en dues paraules, grafits i menjar. Les dues rutes que ens mouran pels carrers de Georgetown és la d’anar buscant art per les parets dels edificis i la d’anar a menjar el que correspongui, al local indicat. Per ajudar-nos a seguir qualsevol de les dues, a Informació i Turisme ens ajudaran amb un mapa per a cada ocasió.

Hauries de saber:

Arriba a Georgetown amb molt pressupost per gastar amb menjar, no te n’arrepentiràs.

La primera, la de buscar art de carrer, és la més fàcil, ja que moltes vegades només cal detectar una acumulació de turistes amb la càmera o mòbil davant la cara. Així que no explicarem gaire cosa més, que parlin les imatges.

En aquesta ocasió farem una entrada gastronòmica perquè vam tenir la sort de passejar pels seus carrers de la mà, i l’estómac, d’en UJ, un noi que havíem conegut a Kuala Lumpur però que en realitat és de la part peninsular la Penang. Així que el dia assignat, en UJ va travessar el pont de 21km de llarg per trobar-se amb nosaltres.

La ruta de la mà d’un expert.

La veritat: un plaer, moure’t amb un local i saber que demanar a cada restaurant. A Malàisia, passa molt sovint que cada ciutat té un o dos plats característics i la seva pròpia versió dels plats nacionals, per exemple el cendal de George Town no és el mateix que el de Miri o el laksa de Kuching és diferent del de Malacca. Però a part d’això se li ha d’agregar que s’ha de saber el restaurant correcte per menjar. No us preocupeu, a totes les ciutats tenen una guia gastronòmica, a l’estil calle del Laurel de Logroño, amb el mapa de què menjar i on fer-ho.

Així que ha Georgetown s’hauria de menjar Char Koay Teaw que són noodles fregits d’arròs amb gambes, coco, ou, mongetes amb Lap Cheong, una espècie de fuet xinès. Els Chee Cheong Fun són rotllets farcits sucats en salsa de pasta de calamar.

El Nasi candar, a casa nostra l’anomenaríem un arròs mar i muntanya, amb gambes i pollastre però aquest ens va quedar pendent, ja que és carillo. Del sud de la Xina podem tastar els Wan Tan Mee en la seva versió seca o en sopa. Aquest plat és noodles amb salsa de soja, d’ostra i oli de sèsam barrejats amb vegetals.

Si ens agraden les ostres, no podem marxar sense tastar les ostres fregides, Oh Cien, servides com un revuelto.

Uns altres noodles famosos són els Mee Goreng, la traducció seria noodles fregits. Els acompanyen de verdures com cogombre, ceba, enciam, chili i a vegades pots trobar-hi pinya; tot complementat amb menta i ginger.

Els altres noodles, aquests amb sopa, són els que es fan amb els ossos del porc i els caps de les gambes, els Hokkien Mee. El Laksa de Penang es coneix com Penang Laksamana i segons molta gent de Malàisia, el de Georgetown és un dels millors del país.

Un altre dels plats estrella és el Cendal, aquell gelat extrany fet a base de gel al qual se li afegeix des de mongetes fins a gelatina tot banyat amb llet de coco. També destaca l’altra versió de gelat, el Asis Kacang.

Si voleu postres gratis, aneu al Chocolate and Coffee Museum on us donaran mostres gratis de xocolata barrejada amb coses rares, per exemple amb chili. Si voleu beure com un local hi ha dos llocs clàssics, el primer i car el 1945 sobre Chulia Street i el segon és senzillament una botiga que ven cerveses i han posat quatre tamborets a fora. La botiga es diu Antarabangsa i es troba al colze que fa el carrer Stewart Lane.

Hauries de saber

L’imprescindible

Entrar i Sortir de George Town

Vols saber quina és la millor manera de moure’t per Malàisia?

Moure’t per George Town

• Hi ha autobusos gratuïts del ferri a l’estació d’autocars cada 15 minuts des de les 6.00am fins a mitjanit.

Dormir a George Town

• Habitació amb 6 lliteres per 17 RM per nit i per persona. Bany compartit. El lloc el vam trobar per Booking.com i no vam poder rebaixar el preu.

Menjar

• Senzillament llegir l’entrada tot i que aquesta vegada ens vam saltar el pressupost, o més ben dit, ens vam gastar el que ens quedava!.

No marxis de Malàisia sense fer una degustació gastronòmica, un dels països del sud-est més complets.

El que et fa estalviar diners

• El ferri sentit Georgetown-Butterworth és gratuït. No al revés. Més informació sobre el ferri.
  • Al Chocolate and Coffe Museum et donen mostres gratis de xocolata. L’entrada és gratuïta.

Atractius Turístics

Explica’ns que et va semblar Georgetown? Tens algun dubte o algun consell? Deixa’ns un comentari i ajuda’ns a millorar.